Lejonkulan

Familjen Henriksson Johnssons framsteg och snedsteg

tisdag 12 januari 2010

Jul i norrland (Stockeboda)

I år firade vi jul hos mormor, morfar, moster och morbror strax söder om Stockholm.  Päronen var oroliga för den långa bilresan men det visade sig gå alldeles utmärkt. På vägen upp hade man ju både mormor och morfar med att busa med. Och på vägen hem var man så trött att man sov det mesta.

Stockholm ligger ju som alla vet i norrland. Och det märktes när vi tog en promenad första dagen.

IMG_0042

Höga vallar med vitt fruset vatten som mina vuxna verkar tycka är jättekul.

Dom tillochmed åkte omkring på en liten plastbit och verkade inte ha haft roligare på länge.

IMG_0060

Själv är jag inte lika lättroad. Men jag lät dom hålla på tills dom var trötta så dom blev lite lugnare resten av dagen.

Kanske jag kommer på vad det är som är så kul när jag blir lite större.

Inga kommentarer: