Lejonkulan

Familjen Henriksson Johnssons framsteg och snedsteg

fredag 29 januari 2010

Russin och solros

Jo det var tydligen så enkelt som jag hört. Eller hade jag en fantastisk nybörjartur?

Det jäste iallafall fint och när jag bakade, så luktade hela huset jättegott. Att sen hela familjen verkar tycka det var jättegott gör det ju bara ännu roligare.

RussinOchSolros Visste ni förresten att en digital stektermometer från ICA som ska mäta mellan –50 och 300 grader Celsius inte tål att hänga fritt i ugnen när den sår inställd på 275 grader.  Jag vet det NU  :)

På baksidan av paketen med liten text står det att termokroppen tål max 60 grader. Hur ska den då kunna mäta upp till 300 kan man ju undra. Man ska nog bara låta bli att undra så mycket och läsa bruksen innan man testar. Bara köpa en ny och se glad ut.

Glad blir jag också nästa vecka när en bok med en massa goda brödrecept landar i brevlådan. Då blir det nog till att testa om det var nybörjartur idag.

Nu ska jag gå och mata och säga godnatt till min surdegsgrund.

Inga kommentarer: