Lejonkulan

Familjen Henriksson Johnssons framsteg och snedsteg

torsdag 15 oktober 2009

Värmeslag i vinterkyla

Kolla vilken schyst overall pappa var och handlade åt mig igår. Nu blir det till att vara ute hela vintern också. Toppen. Hoppas pappa har en likadan så han inte fryser när han ska stå och gunga mig på lekplatsen hela dagarna.


Men vänta nu. Hur ska jag kunna leka i den här?

Bara att krypa till ytterdörren gjorde mig helt trött. Ska man inte kunna röra sig på hela vintern?

Bä bää nu finns det bara vita lamm kvar. För dom svarta använde pappa till att lyxa till mitt vrålåk med. Skinnklädseln klar. Undrar när raggartärningarna och bilstereon jag beställde kommer?

Nu har det förvisso varit lite kallt ett par dagar pappa, men överdriver du inte lite nu? Eller föresten det var rätt skönt. Kan du inte ta och gå en jättelång promenad med mig nu, tack. Godnatt. zzzzzzzzzzzzz

Inga kommentarer: